Weekendul asta ploaia ne-a purtat pe malul Marii Negre, atat in Romania (Eforie, Costinesti, Neptun, Mangalia, Vama & Constanta) cat si putintel in Bulgaria ( Albena si Dalboka).

In Eforie ne-am cazat la Hotel Atlantis, un hotel de cam 2 stele as zice eu, dar care n-ar fi stricat sa fie nitel mai ingrijit. El parea frumos asa, dar baia nu era cea mai curata, noi n-am avut, de exemplu, sapun la baie si mirosul in camera era de apa statuta. Oricum, asternuturile erau curate, paturile comfortabile, deci overall a fost ok.

Vineri am mancat la restaurantul/terasa Stefan ( din Costinesti) si, cu toate ca are un usor aspect de bomba, mancarea a fost buna, portiile generoase si preturile la fel de ok.

Eu mi-am luat o ciorba de burta ( buna!) si o portie (uriasa) de papanasi care au fost meeeega buni! 🙂 Nu mai stiu cat am platit, dar ciorba a fost  9 sau 10 lei si papanasii 12 sau 13.

Mai jos este o portie de pui umplut cu cascaval si ciuperci, invelit in bacon cuuuuu garnitura de barabule nature su patrunjel artsy fartsy pe deasupra. Am inteles ca a fost BUN!

Ak657R-Ak04BMfdpDhGqdhWMeG9jK-uk2pjjfCT5t9eT

Pe seara am mers la Cafe Efendi, pentru ca ne doream tare mult sa fumam narghilea. Cand am ajuns acolo am aflat ca narghilelele sunt doar de forma (wtf?!) si … ca nu se fumeaza narghilea. Asa ca am stat pentru mancare, nu neaparat de foame, ci de pofta, pentru ca ce vedeam pe la celelalte mese parea tare bun!

Eu mi-am luat niste zacusca cu lipie. Fiind un local cu specific tataresc m-am gandit ca trebuie sa fie altfel ca a noastra si nu m-am inselat. Bine, nu-i mega diferita, dar e mai dulceaga si parca putin mai aromata. N-am facut poze pentru ca eram prea ocupata sa examinez tavanul :))

Mancarea a fost ok, dar preturile sunt putintel cam mari.

Sambata am mers sa luam micul dejun Maritimo Lounge, care e pe plaja din Mangalia. Mancarea a fost ok (nimeni nu s-a plans de ea), a venit repede si totul a decurs cum trebuie.

Eu mi-am luat ceva sandvis ( stiam ca o sa mergem vreo 2-3 ore prin Bulgaria si n-as fi vrut sa fiu morocanoasa) care a venit cu niste cartofi wedges + niste sosuri.

Iaurt cu TarhonIaurt cu Tarhon (2)

Dupa acest festin ne-am intins aripile spre Albena, cu gandul ca acolo umbla caini cu colaci in coada si plajele sunt insorite. Sigur. Era plin de salvamari si stegulete rosii. Unul dintre prietenii mei a intrebat unde poate sa inoate si salvamarul bulgar i-a zis: “In Constanta!”. Sansele noastre de a face baie si apoi o raceala, anul asta, au scazut considerabil.

Apoi am purces spre Dalboka, respectiv spre celebrul restaurant unde  se zvoneste ca femeile sunt imbracate in scoici (indiferent de sezon) si incep sa danseze imediat ce vad masinile ca vin pe panta. Which happens all the time pentru ca acolo e full, cel putin in sezon. Si sa stiti ca e sezon chiar daca ploua. 🙂

Cam asta e meniul, unul foarte variat si interesant.

Eu mi-am comandat urmatoarele: Salad Seafood si Bourgas-style mussels, iar Bogdan si-a luat o supa ( cred ca Sea Mirage), o portie de Bourgas-style mussels si mussels with apple filling. Pe la masa s-au mai plimbat niste creveti foarte deep fried, un rac ( sau crab – un crustaceu marin) si niste cartofi prajiti (ceva oribil). Ma rog, nu erau oribili ei … erau din aia congelati, deep fried, adusi reci la masa … cand mergi sa mananci scoici, lasa cartofii prajiti pentru McDonalds.

Stafide (2)

Bourgas style mussels (cei mai deepfried) Creveti Un ardei (sexy) coptStafide (1)

Overall a fost ok. Am platit cam mult comparativ cu ce am citit pe alte site-uri ( gen, aici, aici si aici), dar noi sa fim sanatosi si sa mai avem chef sa ne intoarcem cu alte ocazii insorite.

On the way back, ne-am oprit putin si prin Vama pentru a vedea care e treaba pe acolo si pentru a vedea daca este loc de o eventuala baie in apa (involbuarata) a marii.

Dupa cum se vede mai jos, nu era cazul …

Insa, ca tot eram acolo, mie mi s-a facut pofta de niste clatite si am zis sa ne spargem in figuri, cum ar fi trebuit sa o facem la Dalboka, da’ nah, si ne-am comandat clatite … fara numar. Mai precis: niste ciori, o dansa-ntransa, o vacareasca si o minunatie de clatita trasa-n rom, cu miere, nuca si ciocolata. Totul la doar 20 de lei. Dupa ce-am decimat un porumb fiert am mancat fara sa respir doua clatite si pe cea din urma am lasat-o … la urma. A fost cea mai buna idee pe care am avut-o tot weekendul.

Ne-am intors in hotelul nostru trist din Eforie, am jucat niste activity si, ca niste pensionari care se respecta, ne-am culcat pentru a ne trezi a doua zi.

Duminica am ajuns in Constanta si ne-am oprit la Irish Pub ca sa mancam, acest lait motiv al excursiei noastre. Cred ca daca ar fi venit Morgan Freeman si ne-ar fi zis ca avem soare si vreme buna de plaja tot weekendul, cu conditia sa mancam numai ce prindem noi din mare, cred ca am fi fost lesinati de foame, dar fericiti. Frate, e horror sa ploua vara, cand esti la mare. Probabil si cand esti la munte, tot nasolica e, ca deh, ai plecat si tu sa vizitezi cacaturi si vizitezi numa’ camera de hotel. Such is life! 🙁

A fost bun, de ce sa mint. Acest Irish Pub de pe malul marii (sort of) arata foarte frumos pe dinauntru. M-am simtit ca intr-o sera, dar fara aerul acela inchis si caldura sufocanta, insa e un spatiu interesant si verde. Cred ca, per cuplu, am platit intre 50 -60 de lei, pentru micul dejun.

Asa ca, daca esti la mare pentru trei zile si ploua, make it a food trip!

AmqvV54MrX__I_mk7PR2bmafwz4lsttB8n6D6f2ynQbQ AqjWonvajRBlSEQKCTrGhSad1v4R-KN7tJ0ovT4-Vd7Q

2 Replies to “Food trip – Dalboka

1. Mancarurile, decorurile si peisajele arata minunat. Cred ca asta e una din principalele mele probleme atunci cand merg intr-0 statiune si anume ca mancarea sa fie buna la gust. Nu m-am limitat niciodata la bani, am ales locuri scumpe si totusi si acolo am avut parte de surprize mari. Nu mereu, totusi a fost bine cand mai gaseam cate un local care vedeam ca se tine de treaba si le iese totul bine si de obicei il frecventam pe acela foarte des.